Thumblecrash- League of legends 5vs5 (7500 RP)

Secondo evento ThumbleCrash league fo legends 5vs5!!! Check-in: 17:00 ita Inizio 17:30 ita

INFO

TYPOLOGY:
Team 5 vs 5
PARTICIPANTS:
5 / 16
PLATFORM:
Riot
GAME:
League of Legends
ENTRY COST:
Free
SEASON:
TCL N° 1 League of legends

DATE & TIME

REGISTER FROM:
Tue 24/04/2018 20:32 UTC
REGISTRATION ENDS:
Fri 04/05/2018 15:00 UTC
CHECK-IN:
Fri 04/05/2018 15:00 - 15:30 UTC
COMPETITION BEGINS:
Fri 04/05/2018 15:30 UTC

PRIZE LIST

Position Prize Assigned To
1
1000 ThumblecrashCoins Siden Sidereal Engineers
1 ExternalPrize - 1000 RP - per singolo player Siden Sidereal Engineers
1 ExternalPrize - Triumphant Ryze - per singolo player Siden Sidereal Engineers
2
750 ThumblecrashCoins QSTB QuestoTeamèBello
1 ExternalPrize - 500 RP - Per singolo player QSTB QuestoTeamèBello
1 ExternalPrize - prizes.BOOST.19 - per singolo player QSTB QuestoTeamèBello
3
500 ThumblecrashCoins BH BloodHunters
1 ExternalPrize - prizes.BOOST.19 - dalla posizione 3 to 8 BH BloodHunters
4
250 ThumblecrashCoins IBS IBambiniSpeciali
5
100 ThumblecrashCoins PhX Phoneix
6
100 ThumblecrashCoins Not Assigned
7
100 ThumblecrashCoins Not Assigned
8
100 ThumblecrashCoins Not Assigned

Rules

REGOLE GENERALI - ITALIANO






1. Iscrizione e check-in su Thumblecrash

- L'iscrizione al torneo comincia il 26 Aprile e termina il 4 Maggio alle ore 17:00 ITALIANE (15:00 UTC).

- Per iscrivere un team al torneo, esso dovrà essere composto da 5 membri. Sono inoltre concesse  due riserve. E' possibile cambiare i membri del team con le riserve prima del termine delle iscrizioni. Per fare ciò, il capitano dovrà prima rimuovere il proprio team dal torneo, cliccando sul tasto "Unjoin" nella sezione "INFO". Fatto ciò, sarà possibile per il capitano procedere al cambio dei membri, eliminando quelli che non giocheranno ed invitando i nuovi giocatori. Una volta completato il processo, il team potrà iscriversi nuovamente al torneo.
- In casi gravissimi, come assenza forzata ed improvvisa di un giocatore per motivi personali/problemi di hardware o software irreversibili, è consentita la sostituzione di giocatori con le riserve dopo che le iscrizioni sono chiuse. Tuttavia tale azione sarà possibile solo entro l'inizio del primo turno. 
La sostituzione è limitata ad un solo giocatore per team.

- Il check-in deve essere fatto nella sezioneinfo del torneo dalle ore 17:00 ITALIANE (15:00 UTC) e non oltre le 17:30 ITALIANE (15:30 UTC). Scaduta l'ora in cui sarà possibile fare il check-in, i team che non hanno confermato la loro presenza verranno esclusi dal tabellone e non potranno in alcun modo prendere parte al torneo.
In caso di momentanea assenza del capitano, un "vice" del team può rispondere per suo conto o, in assenza di tali tipo di membri del team, un membro base.



3. Iscrizione evento Riot

- Per essere in grado di ottenere i premi, in caso di vittoria o piazzamenti a premi, OGNI GIOCATORE DOVRA' ESSERE ISCRITTO ANCHE ALLA PAGINA DELL'EVENTO RIOT.

- LINK PAGINA EVENTO RIOT
https://events.euw.leagueoflegends.com/events/324009

 
- Per effettuare l'iscrizione, il giocatore dovrà cliccare sul tasto "REGISTER" in alto a sinistra ed inserire, nel campo "Team" (o "Squadra"), il nome del team con cui esso gioca. Il campo "School" può essere lasciato in bianco. NOTA BENE: è possibile registrarsi alla pagina dell'evento Riot anche DURANTE IL TORNEO e dopo lo svolgimento dello stesso, per permettere a tutti di poter ricevere i premi, inclusi sostituzioni dell'ultimo minuto.

- La registrazione all'evento Riot termina il giorno 5  alle 15:00 ITALIANE .

- I premi del torneo sono elencati nella pagina "PRIZE LIST" di questo torneo.

4. Svolgimento del torneo e delle partite

- Il torneo inizierà alle ore 17:30 ITALIANE (15:30 UTC).

-Mappa: Summoner’s Rift

- Le partite del torneo verranno giocate in modalità 5v5 Draft Selezione da Torneo.

- All ore 17:30 ITALIANE (15:30 UTC), il check-in sarà chiuso ed il tabellone verrà creato. Gli accoppiamenti dei team saranno gestiti dal sito di Thumblecrash e saranno totalmente random, visibili in bracket.

- Il tabellone del torneo è ad eliminazione diretta - eccezione per le semifinali, da cui i due team sconfitti avranno accesso alla finale per il 3° posto.

- Nella lobby del match, il lato blu (o Team 1) viene dato di default al seed più alto nel tabellone del torneo. Tuttavia il team con il seed più alto può comunque scegliere di giocare nel lato rosso (o Team 2) a richiesta. Il team con seed più alto è il team che si trova più in alto nel riquadro del proprio turno.

- Il tempo limite per startare un match è di 15 minuti dall'inizio del turno.

 NOTA BENE: dopo i 15 minuti di attesa Il team presente al completo può in ogni momento reclamare la vittoria a tavolino.

- Durante la partita, ad entrambi i team sono concessi 15 minuti di pausa, per un totale cumulativo di 30 minuti. La pausa deve essere chiamata e notificata all'altro team prima che sia avviata. Essa inoltre, non deve essere ASSOLUTAMENTE avviata durante azioni che possono modificare l'esito della partita, quali: combattimenti 1v1 in lane o al di fuori di essa, contest e prese di draghi/herald/baron, teamfights. Tutti gli altri scenari sono invece concordi all'utilizzo della pausa. La pausa stessa va data soltanto per motivi legati alla partita, quali lag, disconnessioni di rete o problemi hardware di un giocatore. Altri motivi per mettere una pausa devono essere concordati col team avversario. Quando il problema che ha motivato la pausa viene risolto, il game può riprendere. La ripresa del gioco, che deve essere fatta partire dal team che ha messo in pausa la partita, deve essere notificata e concordata al team avversario. Mettere in pausa/riprendere il game senza notificare il team avversario, o mettere in pausa durante una delle azioni in cui fare ciò è vietato, è motivo di comportamento antisportivo e può essere punibile ai fini del torneo. Quando uno dei due team termina i 15 minuti messi a disposizione per la pausa, questo DEVE OBBLIGATORIAMENTE far ripartire il gioco, anche se il problema che ha motivato la pausa non fosse stato risolto. Se il team che ha esaurito il tempo a disposizione si rifiuta di proseguire il gioco, perderà la partita a tavolino.

- Al termine della partita, entrambi i team devo inserire il risultato del match in bracket, inserendo i won in caso di vittoria e i lost in caso di sconfitta.

- Tutti i game sono Bo1 e fino alla semifinale devono essere giocati e completati in giornata.

5. Condotta generale

- E' assolutamente vietato esibire un comportamente antisportivo quale: mancato rispetto degli orari di inizio della partita, minacce, insulti e pressioni.

- E' vietato l'utilizzo di strumenti di cheating e derivati, quali scripts e drophacks. Sono vietati anche gli exploit.

- E' vietato l'utilizzo di smurfs e account sharing.

- Qualora si abbiano prove/sospetti di violazioni, i giocatori possono creare uno screenshot ed inviarlo alla pagina facebook Thumblecrash.

 

GENEARL RULES

 

Map: Summoner's Rift Tournament Draft.

The tournament starts at 15:30 UTC on Friday, May 4th.

Changes to the time or date of the tournament will be announced in the "ANNOUNCEMENTS" section of this tournament page, so each player is required to periodically check that section for updates. For any more detailed information, you can ask to the tournament admin on Thumblecrash.


1. Elegibility to partecipation


All teams coposed by 5 player are eligible.


  1. Tournament entry and check in on Thumblecrash

    - Tournament registration ends on Friday, May 4th, at 15:00 UTC.

    - In order to enter the tournament, teams must have 5 players. 2 subs are also available, as intended in the general ruleset. It is possible to change team members with your subs before the entry time is over. To do that, the team captain must first unjoin his team from the tournament, by clicking on the "Unjoin" button, in the "INFO" section. After that, the captain will be able to change players inside the team, removing the players who will not play and inviting the new ones. Once the process is completed, the team will be able to enter the tournament again.
    Captains must note that there is no limitationto the number of changes.

However, this is possible only during the registration time.

- In rare cases, such as a forced and last-minute withdraw of a team player for personal reasons or great hardware/software problems, it is possible to change that player for a new one, after the registration is closed. 
Anyway this action is be possible only before the first round starts.
This substitution is applicable to only one player for team.

- Check-in must be made in the "INFO” section of the tournament between 15:01 UTC and 15:30 UTC.

 After 15:30 UTC, teams who not checked in will be removed from the tournament and not allowed to play.
In case the captain of a team is missing, check-in can be made by another member of the same team.



3. Entry on Riot Event page

- In order to receive Riot prizes, if the team is in a winning spot, EVERY PLAYER MUST BE REGISTERED TO THE RIOT EVENT PAGE, AS A TEAM.

LINK TO RIOT EVENT PAGE: https://events.euw.leagueoflegends.com/events/324009 

- In order to register, every player must click on the "REGISTER" button, on the upper left part of the page and fill the "Team" field with the name of the team the player is going to play with. The "School" field can be left blank. PLEASE NOTE: it is still possible to register to the Riot event page even after THE TOURNAMENT HAS STARTED or finished (until time limit), in order to give to everyone the opportunity to get the prizes, including last minute substitutes.

- The registration to the Riot Event page ends on Saturday, May 5th, 14:00 UTC.

- Tournament prizes can be viewed in the "PRIZE LIST" section of this info page.

4. Start of the tournament and round mode

- The tournament will start at 15:30 UTC.
 
- Matches will be played in 5v5 Tournament Draft mode.

- At 15:30 UTC check-in will be closed and the bracket will be seeded. The seeds are made by the Thumblecrash site and will be totally random.

- This tournament is a single elimination bracket - exception is for the semifinals, from which the two losers team will have the access to the 3rd place final.

- In the match lobby, blue side (or Team 1) is given by default to the higher seed in the tournament bracket. However, the higher seeded team can choose to play to the red side (or Team 2) at request.
The higher seeded team is the one who's on the upper side of a stage.

- The time limit for starting a match is 15 minutes from the beginning of the round. The round start when both the slots of the round are filled by the two team. The time limit to screen a complete no-show of the enemy team is 15 minutes. However, this time can be extended by another 15 minutes(reaching the maximum time available to screen a no-show) in the event that at least one player of the enemy team is in the lobby. Over the 15 minutes mark, the match is won by default by the full team in the lobby, with the team missing being eliminated. A no-show screen must be sent to FB page. 

PLEASE NOTE: after the 15 minute mark, it's decision of the team who's waiting the missing one to call for default win or continue to wait for maximum other 15 minute. This decision can be changed at every moment, claiming the default win if they want. 

- During the match, every team has 15 minutes of pause, for a total time of 30 minutes. The pause must be notified to the enemy team before this is activated. It's STRICTLY FORBIDDEN the start a pause during actions that can change the result of a match, like: 1v1 fights in lane or in any part of the map, contest and taking of drakes/herald/baron, teamfights. Every other scenarios are good to make the use of the pause. The pause itself must be used only for reasons related to the match, like lags, disconnections, or hardware problems for a player. Any other reason to set a pause must be notified and discussed with the enemy team. When the problem that issued the pause is solved, the match can be resumed. Resuming the game is made by the team who also activated the pause, and this action must be notified to the enemy team, before it happens.
Starting a pause or resuming a game without notifying it to the enemy team, is considered unsportsmanlike and it can be contested and punished from the admin.
When the 15 minute time available to the team expires, the game MUST be resumed, despite the problem related to the pause is solved or not. If the team that finished the pause time available refuses to resume the game, it will be disqualified and eliminated by default.

- At the end of the match, the winner team must screen the result and send the image to the chat section of this tournament info page, also writing the name of the teams who played the match and the winner one.

- Every match is Bo1 and every round, at least until the semifinal, must be played and completed during the day.

  1. General behaviour

    - It's strictly forbidden to exhibit an unsportsmanlike behaviour, like: being late for the match and contesting it, threats, general flame and pressions.

    - It's forbidden the use of cheating tools, like scripts and drophacks. Use of exploits is forbidden aswell.

    - It's forbidden to use smurfs or doing account sharing.

    - Whenever any player has proofs/suspects of any kind of violations, the can screen the proof and send it to the chat section of this tournament info page.

 

 

Total Participants: 5/16

  • BloodHunters
  • BloodHunters

  • Phoneix
  • Phoneix

  • QuestoTeamèBello
  • QuestoTeamèBello

  • Sidereal Engineers
  • Sidereal Engineers

  • IBambiniSpeciali
  • IBambiniSpeciali

Final Podium
QuestoTeamèBello
QuestoTeamèBello
2
Sidereal Engineers
Sidereal Engineers
1
BloodHunters
BloodHunters
3
ROUND 3
ROUND 2
ROUND 1

Announcements

Info

Now
No active announcements